Gebelikte Beslenme


Vücudunuz hamilelik sırasında birçok fiziksel ve hormonal değişiklikler gösterir. Bu dönemdeki beslenme alışkanlıklarınız sizin ve bebeğinizin sağlığını etkiler. Sağlığınızı garanti altına almak için hamilelik boyunca dengeli ve sağlıklı beslenmelisiniz. Yediğiniz yiyecekler bebeğinizin tek besin kaynağıdır, bu nedenle besin değeri yüksek besinler tüketmek bebeğinizin büyümesi ve gelişimi için çok önemlidir.


Gebelik sırasında vücudunuzun besin ihtiyacı artar. Hem daha fazla enerjiye hem de daha fazla vitamin ve minerallere ihtiyaç duyarsınız. Bu besinleri birçok çeşitli gıda türünden alabilirsiniz. Bunu yapmanın en kolay yolu yiyecek çeşitliliğini artırmaktır. Her öğün en az 3 farklı yiyecek grubu içermelidir. Her yiyecek grubu kendine has besin değerleri taşır. Örneğin tahıllar iyi bir enerji kaynağı iken, sebze ve meyveler yüksek miktarda vitamin ve antioksidan içerir. Süt ve süt ürünleri kalsiyum ve D vitamini açısından zengindir. Protein için ise et, balık ve baklagiller tüketilmelisiniz.


Vücudunuz bu yiyecek gruplarından birinin eksikliğinde düzgün olarak çalışamaz. Amacınızın yiyecek çeşitliliğinizi artırmak olduğunu göz önünde bulundurun. Mümkün oldukça hazır gıdalar yerine taze ve düşük yağ içerikli gıdaları tercih edin. Sevdiğiniz sağlıksız yiyecekleri hayatınızdan tamamen çıkarmak zorunda değilsiniz ama bunları mutlaka sağlıklı bir beslenme ile dengelemelisiniz.


  • Enerji

Bebeğiniz büyürken oldukça enerji harcar. Bu nedenle sizin de günlük enerji tüketiminizi artırmanız gerekmektedir. Günlük normal enerji ihtiyacınıza 300 kcal eklemeniz yeterli olacaktır.


  • Protein

Proteinler vücudumuzun en önemli yapıtaşıdır. Bebeğiniz de büyürken yüksek miktarda proteine ihtiyaç duyacaktır. Ayrıca hamilelik sırasında rahim ve meme gelişimi için de protein gerekmektedir. Yüksek miktarda protein içeren gıdalar;


  • Et ve tavuk
  • Baklagiller
  • Kuruyemiş
  • Süt ve peynir
  • Balık*

*Balıklar eser miktarda civa içerdiğinden dolayı gebelik sırasında aşırı tüketiminden kaçınılmalıdır.


  • Folik Asit

Folik asit bebeğinize oluşabilecek nöral tüp defekti adı verilen sinir sistemi hastalıklarından koruyucu etkiye sahiptir. Günlük 600 – 800 mikrogram folik asit tüketimi nörl tüp defektlerinin görülme sıklığını oldukça azaltmaktadır. Folik asit içeren gıdalar;


  • Kuruyemiş
  • Baklagiller
  • Yumurta
  • Yeşillikler
  • Karaciğer
  • Kalsiyum

Kalsiyum bebeğinizin kemik gelişiminde önemli rol oynar. Genç gebe kadınlarda kalsiyum ihtiyacı özellikle daha fazladır. Yüksek kalsiyum içeren gıdalar;


  • Süt
  • Peynir
  • Yoğurt
  • Yumurta
  • Lahana

Kaynaklar;


YORUM YAP